Taller de RAP

Els dies 7 i 15 de novembre, els alumnes de 3r d'ESO dins del projecte Erasmus+ "Healthy Living, Eco Acting" han rebut fet un taller de RAP que ha impartit el raper sabadellenc Pau Llonch. Aquesta activitat ha estat oferta pel programa FLIPART de la Diputació de Barcelona. Al llarg de sis hores, els alumnes han escoltat i analitzat diferents RAPS, han entès el component social d'aquest moviment, han entès els elements bàsics del RAP, i han compost i interpretat davant dels companys els seus propis RAPS. L'experiència ha estat única, increïble!

Sortida a Montserrat 25 d'octubre 2017

Una caminada per conèixer Montserrat fins al seu cim Sant Jeroni.

El dimecres 25 d'Octubre els alumnes de 2n d'ESO hem pujat a Sant Jeroni, el cim més alt de Montserrat. Ben d'hora hem sortit de Santpedor per anar a buscar el cremallera a Monistrol.
Hem esmorzat a la plaça i poc després hem començat a pujar pel camí de Sant Miquel. Hem pujat fins al funicular de Sant Joan i tot seguint el camí de les paparres hem arribat a Sant Jeroni.
Un dia magnífic en tots els sentits!!

Un pare de l'escola ens ensenya fotografia

El senyor Genís Saez, pare de l'Arnau (de 3r d'ESO) ha vingut el dia 25 d'octubre a fer una conferència sobre fotografia per als alumnes que participen al projecte Erasmus+. Aquests alumnes tenen l'encàrrec de fer fotografies de denúncia de situacions poc respectuoses amb el medi ambient en el nostre entorn; aquestes fotografies (juntament amb les dels alumnes de les escoles de Polònia, Letònia i Grècia) seran exposades a l'institut a finals de gener, els dies de la trobada d'alumnes del projecte.

Segell de qualitat europeu Etwinning

Si fa uns dies anunciàvem que l'insitut havia rebut el segell de qualitat etwinning pel projecte "Employability on Stage" que l'institut va coordinar durant els cursos 2017-2019. Ara us podem anunciar que també hem rebut el segell de qualitat a nivell europeu, en tant que un altre dels centres participants en el projecte (Polònia) també l'ha rebut.
D'aquesta manera es premia l'ús encertat, participatiu i innovador que des d'aquest projecte Erasmus+ s'ha fet de la plataforma online E-Twinning.

Alumnes de l'institut fan de padrins de lectura a la Serreta

Aquesta setmana ha començat l'activitat dels padrins de lectura a l'escola La Serreta. Aquesta activitat es coordina des de l'àrea de llengua catalana i literatura i s'inclou en el programa de servei comunitari que tenim a l'institut. Durant tot el curs, 25 dels nostres alumnes (23 de 3r d'ESO i 2 de 4t d'ESO) acompanyaran els nens i nenes de 1r de primària en el seu aprenentatge de la lectura.
L'activitat tindrà lloc cada dimecres a la tarda, durant mitja hora.

Trobades de professors dels projectes Erasmus+

Entre els dies 1 i 5 d'octubre les professores Olga Pano i Rocío Poyato, coordinadores del projecte Erasmus+ "Art i disseny per a un món millor" van ser a la ciutat de Limassol (Xipre) per preparar aquest projecte.

Quasi els mateixos dies (entre el 2 i el 6 d'octubre) els professors Basi Álvarez, Rosa Bardés i Josep M. Vilar van ser a la ciutat grega de Thiva per preparar el projecte Erasmus+ "Viure de forma saludable; actuar de forma sostenible".

L'institut forma part de tres projectes Erasmus+

Durant el bienni 2017-2019 el nostre institut participarà en tres projectes erasmus+.

Alumnes de 1r d'ESO participaran en un projecte titulat "La comunicació és la clau" en el qual, a més, participen centres de Romania (coordinador), Bulgaria, Letònia, Portugal, Polònia i Turquia.

Alumnes de segon participaran en el projecte "Art i disseny per a un planeta millor" juntament amb alumnes de Xipre (coordinador), Grècia, Itàlia i Romania.

Manifest

Ahir vam viure una jornada en la qual tot el poble de Catalunya va ser atacat per les forces del govern espanyol causant més de 800 ferits, algun dels quals amb ferides de consideració greu.

Amb aquest manifest volem denunciar la brutalitat amb la qual el govern de l’Estat Espanyol es va acarnissar ahir davant ciutadans que pretenien únicament exercir el dret fonamental de votar. Rebutgem qualsevol tipus de violència i ens reafirmem en la necessitat de resoldre els conflictes i les diferències per la via del diàleg i la convivència pacífica.

Quatre alumnes del nostre centre entre els millors de les proves Cangur-2017

El dijous 1 de juny a la tarda es va celebrar a la UPC - Manresa l'acte de reconeixement als 15 millors estudiants de cada nivell que van fer les proves Cangur a la UPC Manresa el 2017. Els alumnes del nostre centre que han rebut aquest reconeixement són: Damià Casas (2n Btx), Arnau Espinalt (1r Btx), Arnau Cols (1r Btx) i Pau Fernández (1r Btx) Enhorabona a tots ells!

Alumnes de primer han rebut el Premi de la Manresada 2017

La Niobé Costi, la Gisel.la Vidal, la Mireia Garriga. la Miriam Batista i l'Alexsandra Avramova, alumnes de 1r d'ESO, han sigut mereixedores del premi d'unes tauletes per la feina ben feta durant la Manresada 2017. L’activitat és una gimcana per a l’ús de les aplicacions dels mòbils i consisteix en localitzar diferents llocs d’interès de la ciutat de Manresa geolocalitzades. Un cop arribats al lloc, cal fer-se una foto, enviar-la per Instagram utilitzant uns hastags per a la seva divulgació.

Pàgines