Els alumnes de 1r d'ESO assisteixen a un concert de rumba

El dia 10 de febrer, els alumnes de 1r d'ESO han assistit a un concert de música de rumba que s'ha fet al teatre Conservatori, de Manresa. Durant una hora, han pogut escoltar i participar dels ritmes, les polirítmies i els instruments i sons més característics tant de la rumba com d'algunes de les músiques que la van precedir, així com algunes composicions del gènere, especialment conegudes.

Darrer dia d'activitats amb els alumnes d'intercanvi

Durant l'últim dia d'estada del grup d'estudiants alemanys a Santpedor, aquests han assistit a algunes classes, han assistit a la recepció que ens ha ofert l'alcaldessa, han participat en la gimcana pels carrers del poble que els han organitzat els alumnes del nostre institut, i, al vespre, han fet un sopar de comiat, a la cantina de l'institut. Després, de matinada, han marxat cap al seu país. Uns i altres es retrobaran a Theley a començaments del mes de maig.

Visita a Barcelona amb els alumnes d'intercanvi

L'intercanvi del nostre institut amb l'escola Gemeinschatsschule / ERS Schaumberg de Theley, Alemanya, va contnuar divendres amb una visita a Barcelona. Després de visitar el Park Güell, els alumnes de totes dues escoles i els seus professors van fer una visita a l'eixample modernista, la Boqueria i el barri gòtic. També van tenir tenir per fer compres i, és clar, per a la convivència i la comunicació en anglès i en alemany, que és el motiu principal d'aquest intercanvi.

Visita d'alumnes alemanys per fer un intercanvi amb 3r d'ESO

Ahir dijous, dia 5 de de febrer, van arribar a Santpedor un grup d'alumnes de l'escola de secundària de Theley, al land del Sarre (Alemanya), per fer un intercanvi amb un grup d'alumnes de 3r d'ESO del nostre institut. Després de la rebuda a l'institut van fer una visita al principals indrets del casc antic del poble. A la tarda, i després de conèixer les famílies que els acolliran durant uns dies, van fer, conjuntament, una visita a Manresa. Els nostres alumnes els tornaran la visita el mes de maig, dins del projecte Comenius "Eu-rope; Let's make a musical".

Cros escolar Vila de Santpedor

El diumenge dia 1 de febrer s'ha celebrat al nostre poble el cros escolar organitzat pel Consell Esportiu del Bages. Ha estat un dia assolellat, on des de primera hora han participat alguns dels nostres alumnes de l' institut, i molts han aconseguit trofeu en quedar en les tres primeres posicions del podi. Així en categoria cadet masculí ha guanyat l' Oussama El Khabiri, i en segona posició del podi ha quedat en Jordi Grané, tots dos alumnes de 4rt d' ESO. En categoria cadet femení ha corregut la Maria Corchero, quedant en segona posició, i també ha iniciat la cursa la Ingrid Peirón.

Comenius Polònia: activitats del dijous

Avui ha estat el dia de la representació del musical. Hem començat el matí fent un darrer assaig i després, a 2/4 de 12 ha començat la representació. Després de l'Oda a l'alegria, cantat per tots els participants i acompanyats per instrumentistes de Polònia, Portugal i Catalunya, han vingut les sis escenes del musical, una per a cada país participant. Totes les escenes han comptat amb participació d'alumnes dels altres països. El contingut de les escenes era desconegut per a la resta de participants. Ningú no coneixia el contingut de cap de les escenes fora de la seva.

Taller per a delegats

El dimecres 28 de gener els delegats dels cursos d'ESO de l'institut van participar en un "Taller de Comunicació".Al llarg de la sessió se'ls van donar recursos per a comunicar-se amb la resta del grup-classe. L'activitat es va realitzar al Lokal de la Vila de Santpedor.

Comenius a Polònia: activitats del dimecres

Dimecres hem fet el primer assaig del musical. Ha estat el primer moment en què els alumnes de cada país han pogut veure el contingut de l'escena que havien preparat els altres països. Després hem assistit a un concurs de cançons de Nadal, per classes. Fora de concurs, alguns països també han cantat cançons, entre ells els alumnes del nostre institut, que han cantat la que van preparar per al darrer dia de classe abans de Nadal.

Comenius a Polònia: activitats del dilluns i del dimarts

El dilluns, 28 de gener, vam aterrar a Polònia, aprofitant que vam arribar abans del que era previst, els organitzadors ens van portat a visitar una mica la ciutat de Varsòvia amb la sorpresa que encara tenia encesos els llums de Nadal. Després, al gimnàs de l'institut, ens van preparar una recepció on ens donaren la benvinguda la directora del centre i les famílies d'acollida.

Pàgines