Campus arqueològic dels alumnes de 1r d'ESO

Els alumnes de 1r d’ESO han visitat avui 22 de febrer el Campus Arqueològic Egipci a Palau de Plegamans on hi fan un taller per aprendre la tècnica d’excavacions del món Egipci. Els alumnes excaven unes tombes com les que es poden trobar a Egipte i entren en una rèplica de la Tomba de Sennedgem, a les instal·lacions del campus de la Fundació Clos. Si voleu veure unes imatges cliqueu aquí.

Els alumnes de l'optativa de Tecnologies participen en el projecte Impulsem la Robòtica

Avui, dia 17 de febrer, s'ha celebrat la 3a edició del projecte Impulsem La Robòtica. Tecnologies Creatives a l'aula. Des d'inici de curs els alumnes de la optativa de tecnologia de 4t d'ESO han estat aprenent a muntar i programar petits robots. I durant l'últim mes i mig, han creat i treballat en el seu propi projecte que han exposat al CosmoCaixa, juntament amb d'altres 115 centres de Catalunya.

Els alumnes de 2n d'ESO visiten el Museu de la Música de Barcelona

Dijous dia 16 de març, els alumnes de 2n d'ESO han fet una visita al Museu de la Música, de Barcelona. Un dels temes d'estudi de l'assignatura de música són els instruments, la seva classificació, el seu coneixement, descripció, contextualització, ... i la visita ha estat una oportunitat única per aprofundir aquests continguts.

Dos exalumnes premiats pel treball de recerca del curs passat

L'agència de gestió d'ajuts universitaris i de recerca ha otorgat com cada any els Premis Recerca Jove, per fomentar l'esperit científic del jovent. FELICITEM als nostres exalumnes Roger Fontanet Claret i Gerard Pérez Domènech que han estat guardonats amb el premi INEFC pel seu treball de recerca "Les lesions esportives dels federats entre 8 i 18 anys de la Catalunya central”. Aquest premi reconeix el millor treball de recerca de temes relacionats amb les ciències de l'activitat física i l'esport.
Tags:

Primer partit de la lliga escolar de l'equip de voleibol

Aquest curs tornem a tenir un equip de voleibol a l' institut. Són un grup de nois i noies de primer i segon d'ESO amb moltes ganes d'aprendre i gaudir del seu esport preferit amb els amics i amigues . Avui dissabte hem fet el primer partit de lliga escolar a la pista de l'Institut d'Auro. Hem jugat contra les noies de l'Institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada. Ha estat una jornada fantàstica, amb molt ambient al nostre pati de pares, mares, alumnes i amics dels dos equips. Al final hem vist un gran partit de voleibol on els dos equips han empatat a dos sets cadascun.

DIADA DE LA PAU

EL 29 de gener es commemora la mort de Ghandi i s’ha triat internacionalment com el dia de la PAU. A l'institut el celebrem avui divendres 3 de febrer. La matinal es caracteritza perquè els alumnes visiten les diferents classes per conèixer el que han preparat els seus companys, relacionat amb la Pau. Aquest any els alumnes han treballat per explicar les guerres i els refugiats internacionals, o les relacions personals més properes, així com els aspectes positius de la no-violència, ajuda humanitària i els personatges que han rebut el Nobel de la pau per les seves idees i/o activitats.
Tags:

Els alumnes de 2n de Batxillerat assisteixen a la xerrada "Cap al 100% renovable"

Els alumnes de 2n de Batxillerat de les assignatures de Geografia i Ciències de la Terra van assistir a la xerrada-col.loqui sobre l'energia i les energies renovables que va dur a terme en Josep Centelles - autor del llibre del mateix títol-. En la presentació ens va exposar que les energies renovables ja són tècnicament viables degut als avenços, econòmicament factibles i financera, possibles, si es genera la confiança necessària. També exposa algunes reflexions sobre la transició energètica a Catalunya, cap a les energies renovables i la seva administració.

Cartell d'accents diacrítics

A partir de l'última reforma ortogràfica de l'IEC (Institut d'Estudis Catalans) de finals de l'any passat en què es van suprimir la majoria dels més de 130 accents diacrítics, i davant la nova situació en què es van conservar només 15 paraules amb accent diacrític, les àrees de Visual i Plàstica i de Català han dut a terme un projecte per poder saber quines són aquestes 15 paraules i que sigui atractiu. Així doncs, els alumnes de 3r d'ESO han hagut de dissenyar una proposta de cartell per poder penjar a totes les aules de l'institut i tenir sempre a mà aquesta llista de 15 paraules.

Demostració de música electrònica per als alumnes de 1r d'ESO

Divendres dia 20 de gener, els alumnes de 1r d'ESO van assistir a una demostració de música electrònica del grup Makers instròniks. Al mig d'un curs en el qual la utilització de l'ordinador per a la composició i per a la manipulació de sons (electrònics) és un dels principals eixos de treball, aquesta sessió va adquirir una rellevància especial, i va ser seguida per tots amb una expectació i interès importants.

Pàgines