English Festival a L'Olivar

El passat dimecres 18 de març els alumnes de 4t van anar a fer una col·laboració amb l'escola L'Olivar de Castellnou de Bages. Durant unes hores van posar en pràctica unes activitats d'anglès que s'havien preparat per a l'ocasió. Va ser molt interessant veure els nostres alumnes fer de "professors" d'anglès!

Treball de Síntesi de 1r d'ESO: sortida per la sèquia

Tot i que les previsions meteorològiques no ens han permès fer la sortida que teníem preparada, hem aprofitat el matí seguint la sèquia pels voltants de Santpedor. Durant el recorregut hem fet l'anàlisi qualitatiu de clorurs de l'aigua, hem identificat espècies de plantes de la zona i diferents elements constructius de la sèquia. Demà seguirem treballant tots aquests aspectes a l'aula.

VI Campionat d'atletisme de 1r d'ESO

Aquest divendres 6 de març vam fer la jornada final del VI campionat d'atletisme de 1r d'ESO organitzada pel Club Atlètic Manresa al nostre institut. Per veure les classificacions podeu anar a: http://t.naciodigital.cat/manresainfo/index.php?id=49973 La final INTER IES, on hi haurà diferents centres de Manresa i de la comarca, està prevista pel proper 15 d'Abril.

Campus Arqueològic Egipci de 1r d'ESO

Els alumnes de 1r d’ESO van fer una visita al Campus Arqueològic Egipci a Palau de Plegamants on hi van fer un taller per aprendre la tècnica d’excavacions del món Egipci. Els alumnes van excavar unes tombes com les que es poden trobar a Egipte i van entrar a una rèplica de la Tomba de Sennedgem, a les instal·lacions del campus de la Fundació Clos. Si voleu veure unes imatges cliqueu aquí.

Els alumnes de 1r d'ESO assisteixen a un concert de rumba

El dia 10 de febrer, els alumnes de 1r d'ESO han assistit a un concert de música de rumba que s'ha fet al teatre Conservatori, de Manresa. Durant una hora, han pogut escoltar i participar dels ritmes, les polirítmies i els instruments i sons més característics tant de la rumba com d'algunes de les músiques que la van precedir, així com algunes composicions del gènere, especialment conegudes.

Darrer dia d'activitats amb els alumnes d'intercanvi

Durant l'últim dia d'estada del grup d'estudiants alemanys a Santpedor, aquests han assistit a algunes classes, han assistit a la recepció que ens ha ofert l'alcaldessa, han participat en la gimcana pels carrers del poble que els han organitzat els alumnes del nostre institut, i, al vespre, han fet un sopar de comiat, a la cantina de l'institut. Després, de matinada, han marxat cap al seu país. Uns i altres es retrobaran a Theley a començaments del mes de maig.

Visita a Barcelona amb els alumnes d'intercanvi

L'intercanvi del nostre institut amb l'escola Gemeinschatsschule / ERS Schaumberg de Theley, Alemanya, va contnuar divendres amb una visita a Barcelona. Després de visitar el Park Güell, els alumnes de totes dues escoles i els seus professors van fer una visita a l'eixample modernista, la Boqueria i el barri gòtic. També van tenir tenir per fer compres i, és clar, per a la convivència i la comunicació en anglès i en alemany, que és el motiu principal d'aquest intercanvi.

Visita d'alumnes alemanys per fer un intercanvi amb 3r d'ESO

Ahir dijous, dia 5 de de febrer, van arribar a Santpedor un grup d'alumnes de l'escola de secundària de Theley, al land del Sarre (Alemanya), per fer un intercanvi amb un grup d'alumnes de 3r d'ESO del nostre institut. Després de la rebuda a l'institut van fer una visita al principals indrets del casc antic del poble. A la tarda, i després de conèixer les famílies que els acolliran durant uns dies, van fer, conjuntament, una visita a Manresa. Els nostres alumnes els tornaran la visita el mes de maig, dins del projecte Comenius "Eu-rope; Let's make a musical".

Pàgines