Eskamot verd

Dijous passat, dia 9 de novembre, ens van visitar els membres de l'eskamot verd de l'escola Sant Ramon Nonat, de Barcelona, junt amb el seu professor Lluís Sala.

Amb les seves disfresses vistoses, la seva energia i motivació, les seves idees i experiència van treballar durant tot el matí amb els alumnes de l'assignatura Erasmus de 3r, que versa sobre temes de sostenibilitat, amb la intenció i el repte de constituir el primer escamot verd del nostre institut.

Trobada delegats.

Els delegats i sotsdelegats de 3r i 4t d’ESO de l’institut han participat a la 32ena Trobada de Delegats d’Ensenyament Secundari del Bages. S’ha celebrat el dia 30 de novembre a Sant Vicenç de Castellet.

Han reflexionat sobre la diversitat i la convivència als centres de secundària, i sobre quin paper poden o han d’assumir ells com a delegats.

Mòbil Erasmus+

El 16 de novembre, els alumnes de 3r d'ESO integrats en el projecte Erasmus+ "Healthy Living, Eco Acting", juntament amb alguns companys més de l'assignatura de Tecnologia han construït un mòbil amb els avions de papers de colors que es van fer servir el dia en què ens va visitar l'Escamot Verd de l'escola Sant Ramon Nonat, de Barcelona. El mòbil ha quedat instal·lat al sostre del vestíbul de l'institut.

Taller de RAP

Els dies 7 i 15 de novembre, els alumnes de 3r d'ESO dins del projecte Erasmus+ "Healthy Living, Eco Acting" han rebut fet un taller de RAP que ha impartit el raper sabadellenc Pau Llonch. Aquesta activitat ha estat oferta pel programa FLIPART de la Diputació de Barcelona. Al llarg de sis hores, els alumnes han escoltat i analitzat diferents RAPS, han entès el component social d'aquest moviment, han entès els elements bàsics del RAP, i han compost i interpretat davant dels companys els seus propis RAPS. L'experiència ha estat única, increïble!

Sortida a Montserrat 25 d'octubre 2017

Una caminada per conèixer Montserrat fins al seu cim Sant Jeroni.

El dimecres 25 d'Octubre els alumnes de 2n d'ESO hem pujat a Sant Jeroni, el cim més alt de Montserrat. Ben d'hora hem sortit de Santpedor per anar a buscar el cremallera a Monistrol.
Hem esmorzat a la plaça i poc després hem començat a pujar pel camí de Sant Miquel. Hem pujat fins al funicular de Sant Joan i tot seguint el camí de les paparres hem arribat a Sant Jeroni.
Un dia magnífic en tots els sentits!!

Un pare de l'escola ens ensenya fotografia

El senyor Genís Saez, pare de l'Arnau (de 3r d'ESO) ha vingut el dia 25 d'octubre a fer una conferència sobre fotografia per als alumnes que participen al projecte Erasmus+. Aquests alumnes tenen l'encàrrec de fer fotografies de denúncia de situacions poc respectuoses amb el medi ambient en el nostre entorn; aquestes fotografies (juntament amb les dels alumnes de les escoles de Polònia, Letònia i Grècia) seran exposades a l'institut a finals de gener, els dies de la trobada d'alumnes del projecte.

Segell de qualitat europeu Etwinning

Si fa uns dies anunciàvem que l'insitut havia rebut el segell de qualitat etwinning pel projecte "Employability on Stage" que l'institut va coordinar durant els cursos 2017-2019. Ara us podem anunciar que també hem rebut el segell de qualitat a nivell europeu, en tant que un altre dels centres participants en el projecte (Polònia) també l'ha rebut.
D'aquesta manera es premia l'ús encertat, participatiu i innovador que des d'aquest projecte Erasmus+ s'ha fet de la plataforma online E-Twinning.

Alumnes de l'institut fan de padrins de lectura a la Serreta

Aquesta setmana ha començat l'activitat dels padrins de lectura a l'escola La Serreta. Aquesta activitat es coordina des de l'àrea de llengua catalana i literatura i s'inclou en el programa de servei comunitari que tenim a l'institut. Durant tot el curs, 25 dels nostres alumnes (23 de 3r d'ESO i 2 de 4t d'ESO) acompanyaran els nens i nenes de 1r de primària en el seu aprenentatge de la lectura.
L'activitat tindrà lloc cada dimecres a la tarda, durant mitja hora.

Trobades de professors dels projectes Erasmus+

Entre els dies 1 i 5 d'octubre les professores Olga Pano i Rocío Poyato, coordinadores del projecte Erasmus+ "Art i disseny per a un món millor" van ser a la ciutat de Limassol (Xipre) per preparar aquest projecte.

Quasi els mateixos dies (entre el 2 i el 6 d'octubre) els professors Basi Álvarez, Rosa Bardés i Josep M. Vilar van ser a la ciutat grega de Thiva per preparar el projecte Erasmus+ "Viure de forma saludable; actuar de forma sostenible".

L'institut forma part de tres projectes Erasmus+

Durant el bienni 2017-2019 el nostre institut participarà en tres projectes erasmus+.

Alumnes de 1r d'ESO participaran en un projecte titulat "La comunicació és la clau" en el qual, a més, participen centres de Romania (coordinador), Bulgaria, Letònia, Portugal, Polònia i Turquia.

Alumnes de segon participaran en el projecte "Art i disseny per a un planeta millor" juntament amb alumnes de Xipre (coordinador), Grècia, Itàlia i Romania.

Manifest

Ahir vam viure una jornada en la qual tot el poble de Catalunya va ser atacat per les forces del govern espanyol causant més de 800 ferits, algun dels quals amb ferides de consideració greu.

Amb aquest manifest volem denunciar la brutalitat amb la qual el govern de l’Estat Espanyol es va acarnissar ahir davant ciutadans que pretenien únicament exercir el dret fonamental de votar. Rebutgem qualsevol tipus de violència i ens reafirmem en la necessitat de resoldre els conflictes i les diferències per la via del diàleg i la convivència pacífica.

Pàgines